تعطیلی تمامی فعالیت‌های فرودگاهی پاکستان

آخرین خبرها از تنش‌های به وجود آمده میان هند و پاکستان از تعطیل شدن تمامی فعالیت‌ها در فرودگاه‌های پاکستان حکایت دارند.

رسانه‌ها از متوقف شدن کلیه‌ی فعالیت‌های فرودگاه پاکستان در پی تنش‌های اخیر به وجود آمده میان این کشور و هند خبر می‌دهند.
از سوی دیگر خبر می‌رسد که پاکستان حریم هوایی خود را مسدود کرده است و هیچ هواپیمایی اجازه عبور از حریم هوایی این کشور را ندارد.
در همین رابطه دولت پاکستان اعلام کرد: با توجه به تشدید تنش و درگیری میان پاکستان و هند تمام پروازهای داخلی و خارجی در پاکستان تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
در این بیانیه آمده است لغو پروازها به صورت موقت انجام شده است و پس از بهتر شدن شرایط امنیتی پروازها از سر گرفته می‌شود.
نیروی هوایی هند از ره‌گیری دست کم سه جنگنده پاکستانی در حریم هوایی این کشور خبر داد.
ورود جنگنده‌های پاکستانی به حریم هوایی هند بعد از اقدام هند در حمله به پاکستان انجام می‌شود.
در همین رابطه رسانه‌ها از تعطیل شدن فرودگاه بین المللی شیخ العالم در سرینگر خبر داده‌اند.
از سوی دیگر یک هواپیمای هندی در کشمیر دچار سانحه شد و سقوط کرد که در این حادثه دو خلبان این هواپیما و هم‌چنین یک فرد غیر نظامی کشته شده‌اند.
به دنبال انتشار این اخبار ژنرال آصف غفور سخن‌گوی ارتش پاکستان گفت: نیروی هوایی این کشور دو فروند جنگنده هندی که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، را شناسایی کرده و در اقدام فوری آن را سرنگون کرد.
وی افزود: لاشه‌ی یک هواپیما در منطقه‌ی مرزی کشمیر در خاک پاکستان سقوط کرد و لاشه‌ی جنگنده هندی دیگر در منطقه‌ی کشمیر تحت کنترل هند سقوط کرده است. نیروهای امنیتی پاکستان در محل سقوط جنگنده هندی، یکی از خلبانان را بازداشت کردند.
محمد فیصل سخن‌گوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌یی اعلام کرد: نیروی هوایی این کشور در محدوده‌ی خاک پاکستان براساس حق دفاع از کشور، دو فروند جنگنده هند را سرنگون کرده است.
وی افزود: پاکستان هرگز خواهان تشدید تنش‌ها با هند نیست اما اگر وضعیت درگیری بر پاکستان تحمیل شود ما همیشه برای پاسخ به آن آماده هستیم.
تماس چاوش اوغلو با شاه محمود قریشی و واکنش‌های بین المللی
اما با بالا کرفتن درگیری میان هند و پاکستان، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اقدام به برقراری تماس تلفنی با شاه محمود قریشی هم‌تای پاکستانی خود کرده است.
در همین حال گروه طالبان بلافاصله پس از انتشار خبر سقوط هواپپیماهای هندی به دست پدافند ارتش پاکستان، از دولت اسلام‌آباد اعلام حمایت کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216459
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
705
947
4299
1204988
13555
4470
1216459

آی‌پی شما: 54.227.104.229
امروز: پنج شنبه، 09 فروردين 1403