دل‌جویی اسد از ظریف؛

وزیر امور خارجه ایران به دمشق دعوت شد

ساعاتی پس از رد استعفای محمد جواد ظریف از سوی حسن روحانی، بشار اسد وزیر امور خارجه ایران را به دمشق دعوت کرد.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران روز چهارشنبه با اعلام این خبر و بدون اشاره به زمان سفر احتمالی محمد جواد ظریف به سوریه تصریح کرد که سفیر سوریه در تهران طی یک مکالمه تلفنی با آقای ظریف از جانب بشار اسد وی را برای سفر به کشورش دعوت کرده است.
در این گزارش تاکید شده است که وزیر امور خارجه ایران همچنین بعد از ظهر روز چهارشنبه با ولید معلم، همتای سوری خود تلفنی گفتگو و با وی در باره آخرین تحولات روابط راهبردی دوجانبه و دیگر مسائل مورد علاقه طرفین صحبت کرده است.
این خبر درحالی منتشر می شود که بسیاری از تحلیگران استعفای پر سر و صدای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را با عدم دعوت از وی برای حضور در ملاقات بشار اسد با علی خامنه ای، رهبر ایران مرتبط دانسته بودند.

ظریف و از سرگیری تحرکات دیپلماتیک
از سوی دیگر منابع خبری در ایران اعلام کردند که محمد جواد ظریف ساعاتی پس از رد استعفایش توسط رئیس جمهوری، تحرکات دیپلماتیک خود را با ملاقات با نخست وزیر ارمنستان از سر گرفت.
این تنها آغاز یک روز کاری جدید برای وزیر امور خارجه ایران بود زیرا وی در ادامه به صورت تلفنی با شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی خود نیز گفتگو کرد.
آقای ظریف در این تماس تلفنی تاکید کرده است که کشورش حاضر است در تنش میان هند و پاکستان میانجی گری کند.
خبرگزاری ایسنا با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران قرار است در همین راستا با وزیر امور خارجه هند نیز تلفنی گفتگو کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217568
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
713
1101
5408
1204988
14664
4470
1217568

آی‌پی شما: 3.238.254.78
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403