قاسم سلیمانی: ظریف مورد تأیید مقامات عالی‌رتبه نظام است

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در واکنش به استعفای وزیر امور خارجه گفت: حتماً ظریف مسوول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و طی مدت مسوولیت در وزارت امور خارجه کشورمان همواره مورد حمایت و تأیید مقامات عالی‌رتبه نظام، به‌ویژه مقام رهبری بوده و هستند.

محمد جواد ظریف شامگاه دوشنبه در اینستاگرامش خبر داد:از مقام خود استعفا داده است. روز دوشنبه بشار اسد، رییس‌ جمهوری سوریه به ایران آمده بود و با رهبر جمهوری اسلامی، حسن روحانی، رییس ‌جمهوری و قاسم سلیمانی دیدار کرده بود. در تصاویر منتشر شده از این دیدارها خبری از ظریف نبود.
برخی ناهم‌آهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری
به گزارس سپاه نیوز، قاسم سلیمانی با اشاره به عدم حضور ظریف در ملاقات اخیر رییس جمهوری سوریه با حسن روحانی، رییس جمهوری ایران چنین توضیح داد: در جریان سفر اخیر بشار اسد به تهران و ملاقات او با روحانی، رییس جمهوری ایران، برخی ناهم‌آهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری که مطرح هم شده است، منجر به عدم حضور وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات و به دنبال آن گلایه‌مندی وی شده است.
فرمانده نیروی قدس سپاه تأکید کرد: قرائن نشان می‌دهد هیچ‌گونه تعمدی برای عدم حضور ظریف در این ملاقات نبوده است و باید تأکید کنم وی به ‌عنوان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران مسوول اصلی در حوزه‌ی سیاست خارجی کشور است.
مواضع قاسم سلیمانی در حالی مطرح می‌شود که نخستین بار حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس ‌جمهوری در نوشت: امان از ناهم‌آهنگی‌ها!. پس از استعفای ظریف تصاویری از دیدار حسن روحانی، بشار اسد و قاسم سلیمانی منتشر شده بود. در برخی گمانه‌زنی‌ها عدم حضور ظریف در این دیدار به عنوان یکی از دلایل استعفا مطرح شده بود. وزیر امور خارجه ایران دلیل استعفایش را بازگرداندن وزارت امور خارجه به جایگاه قانونی‌اش در روابط خارجی اعلام کرده بود. حسن روحانی استعفای ظریف را نپذیرفته است و واکنش مستقیمی به آن نداشته است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221849
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
315
365
1417
1219680
2928
16017
1221849

آی‌پی شما: 3.139.72.78
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403