مادورو از مذاکرات مخفیانه با آمریکا پرده برداشت

نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا می‌گوید: دولت وی به طور مخفیانه با دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفت‌وگوهایی را آغاز کرده است.

رییس جمهوری ونزوئلا ضمن انتقاد از روی‌کرد واشنگتن در قبال بحران جاری در کشورش اعلام کرد: امیدهای خود را برای دیدار با دونالد ترامپ از دست نداده است.
سخنان رییس جمهوری ونزوئلا در حالی بیان می‌شود که ایالات متحده خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رییس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته است.
رییس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد: وزیر خارجه دولت وی در جریان گفت‌وگوهایی مخفیانه در نیویورک از الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا دعوت کرده است خصوصی، علنی یا مخفیانه از این کشور دیدار کند.
نیکلاس مادورو گفت: اگر او می‌خواهد ملاقات کند فقط به من بگوید کی و کجا! من سر قرار حاضر خواهم بود.
رییس جمهوری ونزوئلا جزییات بیش‌تری از مذاکرات مخفیانه نیویورک و طرح خود برای دیدار با الیوت آبرامز ارایه نکرد.
یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد: واشنگتن مایل است با مقامات سابق ونزوئلا از جمله مادورو در مورد طرح‌شان برای ترک قدرت گفت‌وگو کند.
این در حالی است که نیکلاس مادورو اعتراض مخالفان دولتش را تمام شده ارزیابی کرد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا کم‌تر از یک ماه پیش و پس از آن‌که کشورش خوان گوایدو را به رسمیت شناخت اعلام کرد: الیوت آبرامز نماینده ویژه ایالات متحده در امور ونزوئلا خواهد بود.
او روز جمعه در واکنش به دعوت نیکلاس مادورو از الیوت آبرامز اعلام کرد: این امر نشاندهنده افزایش میزان درک او از این مسأله است که مردم ونزوئلا وی و شیوه‌ی حکم‌رانی‌اش را رد می‌کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1225308
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
16
1181
3358
1220432
6387
16017
1225308

آی‌پی شما: 3.144.17.45
امروز: چهارشنب، 05 ارديبهشت 1403