آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ در سایه اختلاف نظر اروپا و آمریکا بر سر ایران

بیش از ۳۰ رییس کشور و دولت به هم‌راه هشتاد وزیر دفاع و خارجه کشورهای مختلف جهان در مونیخ گردهم آمده‌اند تا در کنفرانس سالانه امنیتی آلمان به بحث و تبادل نظر درباره‌ی موضوعات و چالش‌های امنیتی عصر حاضر بپردازند.

این کنفرانس که به تبادل آزادانه دیدگاه‌ها و اتخاذ یک دیپلماسی پنهان شهرت دارد در حالی برگزار می‌شود که شکاف و اختلاف نظر میان اروپا و آمریکا در خصوص توافق هسته‌یی با ایران و نیز اجرای مفاد این توافق‌نامه بیش از پیش توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.
مایک پنس، معاون دونالد ترامپ که ریاست هیأت آمریکایی را در این نشست برعهده دارد روز پنج‌شنبه در کنفرانس ورشو با لحنی منتقدانه بریتانیا، فرانسه و آلمان را به تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های ایران متهم کرد و به صراحت از قدرت‌های مطرح اروپایی خواست از توافق‌نامه هسته‌یی سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شوند.
نکته دیگر در این کنفرانس، این است که ایران برخلاف نشست ورشو یکی از کشورهای شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ است. در این کنفرانس علاوه بر وزیر امور خارجه ایران، دیپلمات‌هایی بلند پایه از روسیه و چین حضور دارند که به هم‌راه وزرای دفاع سه کشور اروپایی از مدافعان حفظ توافق‌نامه‌ی هسته‌یی وین خواهند بود.
ریاست هیأت نمایندگی آلمان در این کنفرانس را که در مونیخ افتتاح شد آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور بر عهده دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221128
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
201
189
696
1219680
2207
16017
1221128

آی‌پی شما: 3.141.8.247
امروز: پنج شنبه، 30 فروردين 1403