رهبر مخالفان دولت ونزوئلا:

به سوی اسراییل باز خواهیم گشت!

خوان گوایدو، رهبر نوظهور اپوزیسیون ونزوئلا می‌گوید: در تلاش است تا روابط با اسراییل را که کاراکاس از یک دهه پیش به نشانه‌ی هم‌بستگی با فلسطینیان قطع کرده است دوباره از سر بگیرد.

اسراییل از جمله قدرت‌های متحد با آمریکاست که از خوان گوایدو به عنوان رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و اقدام غافلگیر کننده وی در ادای سوگند ریاست جمهوری حمایت کرده است.
گوایدو در مصاحبه با نشریه اسراییلی هایوم گفته است: لازم است با مسرت و خوش‌حالی اعلام کنم که فرایند برقراری و تثبیت روابط با اسراییل در اوج خود قرار دارد.
به گفته خوان گوایدو خبر برقراری روابط و گشایش سفارت‌خانه جدید ونزوئلا در اسراییل به زودی در فرصتی مناسب رسانه‌یی خواهد شد.
هوگو چاوز، رییس جمهوری سابق ونزوئلا در جریان جنگ غزه طی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به روابط کشورش با اسراییل پایان داد. این اقدام که به نشانه‌ی هم‌بستگی با فلسطینیان صورت گرفته بود سپس با تقویت و تحکیم روابط با ایران، دشمن قسم خورده اسراییل تداوم یافت.
علاوه بر آمریکا بسیاری از کشورهای اروپایی در پی تعیین ضرب الاجل برای موافقت دولت ونزوئلا با برپایی انتخابات زودرس ریاست جمهوری و به تبع آن مخالفت نیکلاس مادورو با این درخواست، به حمایت از خوان گوایدو پرداختند و رسماً وی را به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.
مادورو که حمایت نهادهای دولتی، از جمله ارتش کشورش را به هم‌راه دارد و از پشتی‌بانی قدرت‌هایی چون روسیه و چین برخوردار است، اوج گیری جنبش مخالفان به رهبری خوان گوایدو، رییس سابق پارلمان این کشور را دسیسه و توطئه‌یی قلم‌داد کرده است که به اعتقاد وی هدایت آن را آمریکا در دست دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228344
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
174
2878
6394
1220432
9423
16017
1228344

آی‌پی شما: 3.140.185.147
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403