رضا صالحی امیری: حضور زنان در ورزشگاه‌ها چالشی ایجاد نمی‌کند

رییس کمیته ملی المپیک در مراسم تجیل از دختران قهرمان دانشگاه الزهرا گفت: زنان ما ثابت کردند که هر زمان در ورزشگاه‌ها برای دیدن فوتبال حضور پیدا کردند به خاطر رعایت فضایل اخلاقی چالشی ایجاد نشده است.

سید رضا صالحی امیری در این مراسم اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم بی شک بدون حضور زنان نمی‌توانیم به قله توسعه دست پیدا کنیم. زنان پرچمدار این توسعه هستند. بدون حضور آن‌ها ما نمی‌توانیم پیش‌رفتی داشته باشیم. من باور دارم زنان ما در تمام رشته‌های ورزشی در سطح آسیا، المپیک، جوانان و روی‌دادهای جهانی باید حضور داشته باشند تا ما بتوانیم افتخارات خوبی را کسب کنیم.
رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: ما برای این‌که بتوانیم با سرعت از لحاظ کمی و کیفی در سطح ورزش به نقطه تساوی برسیم باید تعداد زنان مدال آور ما در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک حضور داشته باشند. دیگر با سخن‌رانی و شعار نمی‌توانیم به دنیا ثابت کنیم که در ایران تبعیض جنسیتی وجود ندارد. باید با عمل این مسأله را ثابت کنیم و نشان دهیم که زنان ما هم‌پای مردان می‌توانند در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک خوب بدرخشند و افتخار آفرینی کنند. ما باید نگاه تبعیض جنسیتی را از این سرزمین دور کنیم تا به جهانیان نشان دهیم که زنان ما در تمام عرصه‌ها می‌توانند افتخار آفرین باشند.
صالحی امیری اضافه کرد: این‌که امروز دختران ما بتوانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند نیازمند عبور از این نگاه تبعیض جنسیتی است. من باور ندارم که حضور زنان در ورزشگاه‌ها چالش ایجاد می‌کند بلکه هر زمان زنان ما در مسابقات فوتبال حضور پیدا کردند توانسته‌اند با رعایت فضایل اخلاقی بر چالش‌ها و ناهنجاری‌ها غلبه کنند هم‌چنان که در دو روی‌داد فوتبال این مسأله ثابت شد.
وی در پایان گفت: اگر والیبال ایران به پیروزی رسید در حقیقت این پیروزی خواست یک ملت بود نه تیم والیبال ایران. بنابراین پرچمی که توسط زنان در عرصه‌های مختلف ورزشی به اهتزاز در می‌آید غرور و هویت یک ملت را نشان می‌دهد. امیدوارم که بتوانیم در آینده محیطی ایجاد کنیم تا دختران ما عمل‌کرد موفق‌تری داشته باشند.
وی در پاسخ به این پرسش که در کمیته ملی المپیک چه‌قدر به مدیران زن مسوولیت داده می‌شود، گفت: از زمانی که در کمیته ملی المپیک قرار گرفتم معتقدم باید نیمی از مسوولیت‌ها به زنان سپرده شود. زیرا آن‌ها مسوولیت ‌پذیرتر هستند. به طوری که در حال حاضر ما در بخش کمیسیون محیط زیست و هم‌بستگی و در هیأت اجرایی از مدیران زن استفاده می‌کنیم. به هر صورت ما باید بتوانیم در بخش‌های مختلف مدیریتی مسوولیت‌های بیش‌تری را به زنان اختصاص دهیم.
وی در پایان در رابطه با حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیز گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها بدون شک سبب افزایش ارزش‌های اخلاقی می‌شود و این مکان نیز همانند سایر مکان‌ها که زنان حضور پیدا می‌کنند هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند و تا کنون نیز زنان ما ثابت کرده‌اند هر زمان در رقابت‌هایی که مردم حضور دارند شرکت می‌کنند سبب کاهش ناهنجاری‌ها و افزایش مسایل اخلاقی می‌شود. هر چند در این زمینه باید مراجع ذی‌ربط تصمیم نهایی را اتخاذ کنند ولی به عنوان رییس کمیته ملی المپیک بر این باورم که حضور زنان در ورزشگاه‌ها هر چه‌قدر پررنگ‌تر دیده شود سبب می‌شود تا مردان ایرانی بیش‌تر ارزش‌های اخلاقی را رعایت کنند. بنابراین این حضور یک نیاز اجتماعی است و باید در این زمینه تلاش‌های بیش‌تری صورت بگیرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216970
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
115
1101
4810
1204988
14066
4470
1216970

آی‌پی شما: 35.170.54.171
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403