پاپ برای اولین بار ۶ زن را به عضویت شورای عالی اقتصاد واتیکان منصوب کرد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در اقدامی مترقیانه ۶ زن را برای نظارت بر امور مالی واتیکان برگزید. همه‌ی این ۶ زن، اروپایی هستند و پیش از این نیز سابقه عالی در فعالیت‌های مالی داشته‌اند.


در میان این ۶ نفر نام دو بریتانیایی به نام‌های «روث کیلی» که سابقه وزارت در دولت‌های تونی بلر و گوردون براون دارد هم‌چنین لِزلی فِرار، خزانه‌دار پیشیشن شاه‌زاده چارلز دیده می‌شود.
شارلوت کروتر و ماریا کولاک که هر دو آلمانی هستند هم‌چنین دو شهروند اسپانیا به نام‌های ماریا اوزاکار و اوا کاستیلو»نیز دیگر اعضای این گروه هستند.
تنها فرد غیرمذهبی این گروه ۶ نفره آلبرتو مینالی، مدیرکل پیشین شرکت بیمه‌ی ایتالیایی جنرالی است.
این انتصاب‌ها مهم‌ترین اقدام پاپ فرانسیس در راستای تحقق وعده‌ها برای انتصاب زنان در سمت‌های برتر محسوب می‌شود. تا کنون هر ۱۵ عضو این شورای اقتصادی، همواره مرد بوده‌اند.
شورای اقتصادی واتیکان که در سال ۲۰۱۴ م تأسیس شد، یک نهاد عالیِ نظارتی بر همه‌ی فعالیت‌های مالی واتیکان محسوب می‌شود و تنها مقامی که در ساختار واتیکان جایگاهی برتر از اعضای این شورا دارد، شخص پاپ است.
بر اساس اساس‌نامه، اعضای این شورا باید از ۸ اسقف (که همیشه مرد بوده‌اند) و ۷ فرد غیرروحانی تشکیل شود.
این انتصابات در زمانی انجام شده است که واتیکان با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند؛ مشکلاتی که با شیوع ویروس کرونا و افت شدید شمار بازدید کنندگان از این مکان مذهبی، بدتر شده است.
پیش از این هم چند زن در دوران رهبری پاپ فرانسیس در واتیکان به مناصبی دست یافته‌اند از جمله باربارا جاتا، رییس موزه‌های واتیکان و فرانسیسکا دی جیووانی، رییس دبیرخانه‌ی وزارت خارجه واتیکان می‌توان نام برد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1220726
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
109
80
294
1219680
1805
16017
1220726

آی‌پی شما: 3.128.199.162
امروز: سه شنبه، 28 فروردين 1403