نوسان بی‌وقفه دلار ۲۰۰۰۰ تومانی

هم‌زمان با افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ رسمی عرضه ارز توسط بانک مرکزی ایران، قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران بار دیگر از مرز ۲۰۰۰۰ تومان گذشت و دچار نوسان بی‌وقفه در محدوده ۲۰۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰ تومان شد.


بانک مرکزی ایران در آغاز مبادلات روز یک‌شنبه بهای فروش دلار آمریکا در شبکه صرافی‌های تحت نظارت خود را پس از دو روز ثبات، از ۱۸۸۵۰  و به ۱۹۵۰ تومان افزایش داد. در واکنش به این اقدام، نرخ آزاد دلار که از روز چهارشنبه گذشته به پایین‌تر از ۲۰۰۰ تومان رسیده بود، بار دیگر با عبور از این نرخ، در دامنه‌یی ۷۰۰ تومانی نوسان مستمر خود را آغاز کرد.
در همین حال، با افزایش نرخ رسمی عرضه یورو به ۲۱۱۰۰  تومان، بهای فروش آزاد ارز اروپایی نیز روز یک‌شنبه نوسان خود در فاصله ۲۲۰۰۰ تا ۲۳۰۰۰
تومان آغاز کرد.
بازگشت نوسان لحظه‌یی نرخ ارز در بازار آزاد تهران در شرایطی است که عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران در جریان نشست عصر روز شنبه خود با اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران گفته بود که در چند روز گذشته سدها میلیون دلار از سوی بازارساز بانک مرکزی عرضه شده و از این طریق «برنامه‌های نهایی که در تلاش برای برهم زدن ثبات بازار ارز بودند»، خنثا شده است.
همتی مشکل بازار ارز را ناشی از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز به دلیل شیوع ویروس کرونا عنوان کرده و تأکید کرده بود که با افزایش تدریجی عرضه ارز از سوی صادرکنندگان و «مداخله با تدبیر و هدف‌مند بانک مرکزی»، تعادل به بازار ارز باز خواهد گشت.
با وجود تعطیلی پایان هفته بازار جهانی طلا، نوسان قیمت دلار در بازار تهران موجب شد تا قیمت هر قطعه تمام سکه طلا نیز روز یک‌شنبه در محدوده ۸۸۰۰۰۰۰ تا ۸۷۵۰۰۰۰  تومان مبادله شود. هم‌چنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بین ۸۵۵۰۰۰ تا ۸۶۰۰۰۰ تومان داد و ستد شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221765
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
231
365
1333
1219680
2844
16017
1221765

آی‌پی شما: 3.145.16.90
امروز: شنبه، 01 ارديبهشت 1403