قیمت مسکن در تهران یک ‌ساله ۴۲ درسد بالا رفت

بانک مرکزی ایران اعلام کرد که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی خرداد ماه گذشته در تهران با ۴۲.۵ درسد جهش نسبت به ۱‌ سال پیش از آن، به ۱۸۹۴۸۰۰۰ تومان رسید.


گزارش بانک مرکزی ایران با عنوان «تحولات بازار مسکن در شهر تهران» حاکیست، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی که در اردیبهشت گذشته ۱۶۹۷۲۰۰۰ تومان بوده، در فاصله ۱ ماه ۱۱.۶ درسد افزایش یافته است. این رشد در حالی است که تعداد معاملات مسکن در خرداد ماه نسبت به اردی‌بهشت گذشته ۴.۷ درسد کاهش یافته است.
البته این گزارش نشان می‌دهد که تعداد معاملات مسکن در خرداد گذشته نسبت به ماه مشابه سال پیش، ۸۰.۱ درسد افزایش داشته است.
بر پایه این گزارش، در میان مناطق ۲۲‌ گانه شهر تهران بالاترین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران با نرخ ۴۱۲۰۰۰۰۰ تومانی به منطقه ۱ اختصاص داشته است و در مقابل منطقه ۱۸ شاهد انجام معاملاتی با نرخ متوسط ۸۸۹۰۰۰۰ تومان بود که پایین‌ترین قیمت در میان مناطق مختلف شهر تهران محسوب می‌شود. این دو منطقه طی ۱ سال منتهی به خرداد گذشته به ترتیب شاهد افزایش ۵۳.۶ و ۴۷.۶ درسدی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی مبادله شده بوده‌اند.
گزارش بانک مرکزی ایران نشان می‌دهد که نرخ اجاره هر متر مربع واحد مسکونی نیز طی یکسال منتهی به خرداد گذشته، در شهر تهران ۲۷.۶ و در مناطق شهری ایران به طور متوسط ۳۰.۷ درسد افزایش یافته است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228384
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
214
2878
6434
1220432
9463
16017
1228384

آی‌پی شما: 18.227.24.209
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403