افزایش ریسک دلار، تقاضای ارزهای امن را بالا برد

افزایش نگرانی‌های جهانی از وقوع جنگ دامنه‌دار میان ایران و آمریکا موجب شد تا در جریان معاملات بازارهای جهانی تحت تأثیر افزایش تقاضای طلا و ارزهای امن، ارزش برابری دلار کاهش یابد.

تنش میان ایران و آمریکا و در پی حمله هوایی ارتش آمریکا به کاروان حامل شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس تشدید شد. ضمن افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام و تقویت ارزش طلا، تقاضای دلار آمریکا را به عنوان ارز پرمخاطره کاهش داد و در مقابل جهت خریدهای عمده بازار جهانی ارز را به سمت ارزهای امن تر هم‌چون یورو، پوند، دلار کانادا، روبل روسیه و فرانک سوئیس تغییر داد.
بر همین اساس، در جریان معاملات یورو ۰.۲۴ درسد در برابر دلار آمریکا تقویت شد. هم‌زمان نرخ برابری هر دلار در مقابل پوند به ۰.۷۶ رسید که ۰.۳۹ درسد بیش از نرخ روز جمعه بود. در همین حال دلار کانادا نیز در مقابل دلار آمریکا ۰.۱۹ درسد تقویت شد.
روبل روسیه نیز به عنوان یکی از ارزهای باثبات سال ۲۰۱۹، طی مبادلات ۰.۳۹ درسد در برابر دلار آمریکا تقویت شد. هم‌چنین دلار آمریکا در مقابل فرانک سوئیس نیز  ۰.۲۶ درسد تضعیف شد.
رمز ارز بیت‌کوین نیز ۵۳۸ ۷ دلار معامله شد و به بالاترین سطح قیمت رسید.
کارشناسان بازارهای مالی جهان معتقدند که افزون بر ادامه‌ی تهدیدهای لفظی میان مقام‌های ایران و آمریکا، تصمیم تهران برای توقف تعهدات هسته‌یی خود در چارچوب برجام، سرمایه‌گذاران را در سطح جهان متقاعد کرده است تا سهم دلار را در سبدهای سرمایه‌گذاری خود کاهش دهند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1216987
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
132
1101
4827
1204988
14083
4470
1216987

آی‌پی شما: 3.235.22.225
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403