اتحادیه اروپا ترکیه را تهدید به تحریم کرد

ترکیه عملیات حفاری نفت و گاز خود در سواحل شمال شرقی قبرس را به رغم تهدید اتحادیه اروپا آغاز کرد.

فواد اوکتای، معاون رییس جمهوری ترکیه روز جمعه ۲۴ آبان اعلام کرد: فاتح، کشتی حفاری نفت و گاز این کشور عملیات خود را در جنوب دماغه قارپوز آغاز کرده است.
ترکیه پیش از این عملیات حفاری نفتی در غرب جزیره قبرس را نیز با کشتی یاووز آغاز کرده بود.
دولت ترکیه در حالی آغاز عملیات حفاری خود را اعلام می‌کند که اتحادیه اروپا در مورد این عملیات غیرقانونی در آب‌های قبرس هشدار داده بود و این کشور را تهدید به تحریم کرده است. مقام‌های اروپایی در بروکسل، پایتخت بلژیک اعلام کردند: با تعیین یک چارچوب قانونی برای هدف قراردادن افراد مرتبط با این اقدام در ترکیه گامی جدید را برای مجازات آنکارا برداشته‌اند.
معاون رییس جمهوری ترکیه در مورد سیاست اتحادیه اروپا گفت: طرح تحریم ترکیه از سوی اتحادیه اروپا به بهانه فعالیت‌های حفاری و اکتشاف نفت در مدیترانه شرقی بی‌معنی است.
ترکیه که پیش از عملیات کشتی فاتح، حفاری نفتی در غرب جزیره قبرس را نیز با کشتی یاووز آغاز کرده بود، در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا گفته بود که از در برابر اروپا عقب‌نشینی نکرده و به عملیات خود در شرق مدیترانه ادامه می‌دهد زیرا منطقه نفتی جدید را جزیی از قلم‌رو خود می‌داند.
کشف ذخایر تازه گاز و نفت در سواحل شرقی مدیترانه اخیراً سبب بروز مناقشه‌ میان قبرس به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ترکیه‌ شده است که بخش شمالی این جزیره را در کنترل دارد.
ترکیه به رغم روابط رو به کاهشی که با اروپا دارد، هم‌چنان به طور رسمی خواستار پیوستن به اتحادیه اروپاست.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1225037
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
926
1087
3087
1220432
6116
16017
1225037

آی‌پی شما: 3.141.24.134
امروز: سه شنبه، 04 ارديبهشت 1403