حوثی‌ها تأسیسات حیاتی عربستان سعودی راهدف قرار داده‌اند!

تلویزیون حوثی‌های یمن روز سه‌شنبه در گزارشی ادعا کرد: این گروه با پهپاد تأسیسات حیاتی عربستان سعودی را مورد حمله قرار داده‌ است.

به نقل از یک مقام نظامی این حملات با استفاده از ۷ پهپاد انجام شده است.
این مقام نظامی حوثی گفت: این حملات نظامی وسیع در پاسخ به تجاوز مستمر و محاصر مردم‌مان صورت گرفته است، ما آماده‌ایم تا حملات سخت‌تر و منحصر به فردتری علیه عربستان سعودی انجام دهیم.
این گزارش زمان این حمله و نام تأسیساتی که به آن‌ها حمله شده است را ذکر نکرده است.
هنوز عربستان سعودی مبنی این حمله را تأیید نکرده بود. این حمله یکی روز بعد از آن اتفاق می‌افتد که ریاض اعلام کرد دو نفت‌کش این کشور در سواحل امارات عربی متحده مورد حمله خراب‌کارانه قرار گرفته‌اند.
هنوز مشخص نیست که آیا حمله به نفت‌کش‌ها توسط حوثی‌ها صورت گرفته است یا گروه‌های دیگری در آن دخیل بوده‌اند. حوثی‌ها هنوز اطلاعیه‌یی مبنی بر پذیرش مسوولیت حملات به نفت‌کش‌ها منتشر نکرده‌اند.
عربستان سعودی و امارات عربی متحده از سال ۲۰۱۵ عملیات هوایی گسترده‌یی علیه حوثی‌های یمن آغاز کرده‌اند که به کشته شده هزاران نفر از جمله غیرنظامیان انجامیده است.
جنگ یمن تا کنون بیش از ۱۰۰۰۰ کشته بر جای گذاشته است و میلیون‌ها نفر به‌ ویژه کودکان را با قحطی و گرسنگی شدید مواجه‌اند.
عربستان سعودی حمله پهپادی به تأسیسات نفتی خود در نزدیکی ریاض را تأیید کرد.
حوثی‌های یمن پیش از این از حمله به تأسیسات حیاتی عربستان با استفاده از پهپاد خبر داده بودند. بنا به اعلام مقامات عربستان تأسیسات نفتی متعلق به شرکت ملی نفت این کشور (آرامکو) با پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.
خالد فالح، وزیر نفت عربستان اعلام کرد: بین ساعت شش تا شش و نیم صبح سه شنبه یک ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به آرامکو که نفت را از استان شرقی عربستان سعودی به بندر ینبع در ساحل دریای سرخ منتقل می‌کرد مورد هدف قرار گرفت.
به گفته خالد فالح به دنبال این حمله آتش سوزی روی داد که در ادامه مهار شد. به گفته وزیر نفت عربستان پمپاژ نفت از ایستگاه به خطوط انتقال نفت موقتاً متوقف شده است تا میزان آسیب و خسارت وارد شده به ایستگاه بررسی شود.
خبرگزاری دولتی عربستان هم‌زمان اعلام کرد: به دو واحد تأسیسات نفتی در استان ریاض حمله شده است. بنا به این گزارش این حمله محدود به ایستگاه‌های انتقال نفت در مناطق الدوادمی و عفیف صورت گرفته است. طبق اعلام مقامات عربستان دست‌کم یکی از این حمله‌ها با استفاده از پهپاد صورت گرفته است.
انتقال نفت تحت تأثیر حمله قرار نگرفت
شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) اعلام کرد: عرضه‌ی نفت به مشتریان این کشور تحت تأثیر حملات پهپادی روز سه شنبه قرار نگرفته است. آرامکو هم‌چنین اعلام کرد: در جریان حمله به ایستگاه‌های نفتی در نزدیکی ریاض به کسی آسیبی نرسیده است.
خالد فالح، وزیر نفت عربستان حمله پهپادی به تأسیسات نفتی کشورش را اقدامی تروریستی و بزدلانه خوانده است. از سوی دیگر یک مقام نیروهای حوثی یمن اعلام کرد: حملات روز سه شنبه به تأسیساتی نفتی عربستان پاسخی به جنایات این کشور در یمن است.
حمله حوثی‌های یمن به تأسیسات نفتی عربستان تنها دو روز پس از آن صورت می‌گیرد چند نفت‌کش در نزدیکی بندر فجیره مورد حمله قرار گرفتند.
عربستان بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است. به دنبال انتشار خبر حمله حوثی‌های یمن به تأسیسات نفتی عربستان بهای نفت افزایش یافت. هر بشکه نفت خام برنت ۷۱ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1207325
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
329
1000
2337
1203756
4421
4470
1207325

آی‌پی شما: 3.229.122.112
امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402