شکر ۳۴۰۰ تومانی به بازار آمد


برخی فروشگاه‌های بزرگ در پی توزیع گسترده شکر در بازار، شکر ۳۴۰۰ تومانی به مشتریان عرضه می‌کنند.

 

این در حالی است که قیمت شکر طی چند هفته گذشته افزایش یافته بود.
با عرضه شکر تنظیم بازاری، قیمت شکر در برخی فروشگاه‌ها به کیلویی ۳۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.
مشاهدات خبرنگاران حاکی است، برای گرفتن شکر تنظیم بازاری که برای هر نفر ۳ کیلوگرم داده می‌شود و در برخی فروشگاه‌ها مانند شرکت‌های تعاونی و فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود صف‌های حدود ۲۰ نفره بسته می‌شود.
مشاهدات از این فروشگاه‌ها در منطقه ۱۹ تهران حمایت از این دارد که سهمیه‌های ۲ تن برای توزیع هر نفر ۳ کیلوگرم اختصاص یافته است و حدود ۲۰ نفر جلو این مغازه‌ها صف بسته می‌شود که برای گرفتن ۳ کیلو گرم شکر حدود نیم ساعت زمان می‌برد.
یکی از فروشندگان فروشگاه تعاونی گفت: تخصیص شکر تنظیم بازاری به فروشگاه‌ها آغاز شده و قول داده‌اند که روزانه این سهمیه‌ها را اختصاص دهند. با توزیع این شکر قیمت بازار شکسته می‌شود.
دبیر انجمن صنایع قند و شکر گفت: ۶/۱ میلیون تن شکر تا آخر شهریور به بازار کشور تزریق می‌شود که بخشی از آن تولید داخل است و بخش زیاد آن وارد خواهد شد.
وی اضافه کرد: از آن‌جایی که واردکنندگان تعهد محضری می‌دهند که قیمت شکر وارداتی را به کیلویی ۳۴۰۰ تومان عرضه کنند، قیمت شکر طی چند روز آینده متعادل خواهد شد و باید به همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برگردد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی هم گفت: در چند روز گذشته بیش از ۲۰۰۰۰ تن با قیمت مصوب ۳۴۰۰ تومان به بازار عرضه شده است و فروش آن در میادین و فروشگاه‌های منتخب آغاز شده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت هم با بیان این‌که از روز اول ماه رمضان شکر تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار توزیع ‌شد، گفت: تا کنون ۱۵۰ تن شکر تنظیم بازاری تحویل میادین میوه و تره‌بار شده است.
یدالله صادقی رییس سازمان صنعت استان تهران هم قول داده بود که طی روز‌های آتی بازار شکر متعادل شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1207357
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
361
1000
2369
1203756
4453
4470
1207357

آی‌پی شما: 54.242.75.224
امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402