عدم صدور روادید برای ژیمناست‌های ایران

وزارت خارجه استرالیا از صدور ویزا به سه ورزش‌کار ایرانی به ظن درخواست پناهندگی آن‌ها سرباززد.

سفارت استرالیا در پاسخ به هیأت ورزشی ایران به جز نگرانی از احتمال پناهندگی ورزش‌کاران توضیح دیگری نداده است.
موضوعی که باعث خشم سعیدرضا کیخا، ستاره تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران شد. وی در گفت و گو با رسانه‌های ایران اعلام کرد: دیگر تمرکز لازم برای ادامه تمرین را ندارد. سعیدرضا کیخا که با شرکت در رقابت‌های جام جهانی استرالیا می‌تواند شانس زیادی برای حضور در بازی‌های المپیک داشته باشد به رسانه‌های ایران گفت: من ۲۰ سال زحمت کشیدم تا به این‌جا برسم و مدت‌ها از خانواده‌ام دور بودم و تنها چند ماه در کنار پسر ۳ ساله‌‌ام حضور داشتم. همه‌ی این سختی‌ها را به جان خریدم تا به المپیک برسم اما عدم شرکت در جام‌جهانی ملبورن باعث می‌شود شانس برای کسب سهمیه المپیک خیلی کم شود.
اولین بار رییس فدراسیون ژیمناستیک احتمال پناهنده شدن را دلیل رد ویزای ورزش‌کاران ایرانی دانست. به گفته زهرا اینچه درگاهی ۳ ماه پیش اسامی ۳ ژیمناست به سفارت استرالیا در ایران داده شد اما سفارت این کشور در تهران از صدور روادید خودداری کرده است. رییس فدراسیون ایران دولت استرالیا را به سیاسی کاری محض متهم کرد و اعلام کرد: دلایل ارایه شده از سوی استرالیا با روح المپیک و مسابقات ورزشی در تناقض است.
در هفته‌های اخیر برخی از ورزش‌کاران ایرانی به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند و یا اعلام کرده‌اند که دیگر برای تیم‌های ملی ایران بازی نخواهندکرد. از جمله آن‌ها می‌توان به کیمیا علی‌زاده، تنها زن مدال آور تکواندو زنان در المپیک، علی‌رضا فیروزجا استاد بزرگ شطرنج و سعید ملایی قهرمان جودو و نوید زنگنه عضو تیم ملی کشتی آزاد اشاره کرد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت در قبال مهاجرت ورزش‌کاران بی تفاوت نیست. او تأکید کرد که باید درها باز بگذاریم و اجازه دهیم تا ورزش‌کاران و قهرمانان هر زمان که خواستند به کشور بازگردند. وی تأکید کرد: نباید به این موضوع به عنوان یک بحران سیاسی و اجتماعی نگاه کنیم.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221267
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
98
242
835
1219680
2346
16017
1221267

آی‌پی شما: 3.145.16.90
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403