طلسم ناکامی مقابل بحرین شکسته نشد

نخستین شکست تیم ملی فوتبال ایران با ویلموتس

تیم ملی فوتبال ایران در سومین مسابقه از رقابت‌های مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و بازی‌های انتخابی برای حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا نتیجه را مقابل میزبان خود بحرین واگذار کرد.

بدین ترتیب نخستین شکست تیم ملی ایران تحت هدایت مارک ویلموتس در ورزشگاه ملی بحرین رقم خورد.
ملی پوشان ایران که دو مسابقه قبلی خود را مقابل هنگ کنگ و کامبوج با پیروزی پشت سر گذاشته بودند مقابل بحرین، گربه سیاه همیشگی خود با نتیجه ۱ به ۰ تن به شکست دادند.
شاگردان مارک ویلموتس برخلاف مسابقه با کامبوج که جدا از خلق موقعیت‌های گل متعدد و به ثمر رساندن ۱۴ گل بازی پرطراوت و شادابی را از خود به نمایش گذاشتند در نیمه نخست دیدار با بحرین به دور از فرم همیشگی خود ظاهر شدند.
ملی پوشان ایران در این نیمه تنها چند موقعیت محدود نصیبشان شد که خطرناک‌ترین آن در دقیقه ۱۹ رقم خورد، زمانی که ضربه سرضرب و زیبای احسان حاج صفی از کنار دروازه میزبان به خارج رفت.
تیم ملی ایران در نیمه دوم شکل بهتری به خود گرفت و از همان ابتدا با آهنگی تهاجمی پشت دروازه بحرین خیمه زد.
حملات متعدد ملی پوشان منجر به خلق چندین موقعیت مناسب گل شد که مهاجمان به خوبی نتوانستند از آن استفاده کنند.
در حالی که بحرینی‌ها زیر فشار حملات ایران در پی دفع یک به یک موقعیت‌های گل بودند یک ضد حمله برای تیم میزبان کافی بود تا با کسب پنالتی به گل برسد.
خطای مجید حسینی در دقیقه ۶۵ روز مهاجم تیم ملی بحرین زمینه ساز این پنالتی شد که محمد حردان آن را به گل پیروزی بخش تیمش تبدیل کرد.
شاگردان ویلموتس پس از دریافت این گل سراپا حمله شدند اما به رغم موقعیت‌های گل زیاد و چند صحنه مشکوک به پنالتی در نهایت با همان نتیجه ۱ به ۰ مقابل میزبان خود تن به شکست دادند تا حسرت کسب پیروزی در زمین بحرین هم‌چنان به دل فوتبال دوستان ایرانی باقی بماند.
تیم ملی ایران با این شکست و پس از پیروزی ۴ بر ۰ عراق مقابل کامبوج با ۶ امتیاز از ۳ مسابقه پایین‌تر از عراق و بحرین در رده سوم جدول گروه C این مسابقات قرار گرفت.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1217191
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
336
1101
5031
1204988
14287
4470
1217191

آی‌پی شما: 18.232.66.188
امروز: جمعه، 10 فروردين 1403