تعلیق واردات نفت روسیه توسط اروپا

پس از این‌که نگرانی از کیفیت باعث شد واردات نفت روسیه به اروپا تعلیق شود، قیمت نفت برنت، برای اولین بار در ۶ ماه اخیر، از ۷۵ دلار فراتر رفت.

در معاملات پس از این‌که نگرانی از کیفیت باعث شد واردات نفت روسیه به اروپا تعلیق شود و در شرایطی که آمریکا آماده می‌شود تحریم‌های ایران را
سخت‌تر کند، قیمت نفت برنت، برای اولین بار در ۶ ماه اخیر، از ۷۵ دلار فراتر رفت.
لهستان و آلمان با اشاره به وجود آلودگی، واردات نفت روسیه از طریق خط‌لوله دروژبا را تعلیق کردند. این خط‌لوله ظرفیت انتقال روزانه ۱ میلیون بشکه نفت، یا ۱ درسد از کل تقاضای نفت جهان را دارا می‌باشد و طبق گفته منابع تجاری واردات حدود ۷۰۰۰۰۰ بشکه در روز از این خط‌لوله تعلیق شده است.
روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، اعلام کرد: در نظر دارد از ۲۹ آوریل، مجدداً صادرات نفت پاک و بدون مشکل را از این خط‌لوله راه بیاندازد.
قیمت پیش‌ خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، پیی از اعلام این اخبار، تا ۶۰ /۷۵ دلار بالا رفت، که این بهترین رکورد آن از ۳۱ اکتبر تا کنون است اما در ادامه قیمت این شاخص با از دست دادن تمام سود ۲۶ سنت یا ۳۵/۰ درسد نسبت به قیمت بسته شده روز قبل پایین آمد و در ۳۱/۷۴ دلار بسته شد.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌ سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷۸ سنت یا ۱۸/۱ درسد نسبت به قیمت بسته شده روز قبل سقوط کرد و در ۱۱ /۶۵ دلار بسته شد. پس از انتشار اخبار مربوط به تعلیق واردات نفت روسیه به اروپا، قیمت این شاخص تا ۲۸/۶۶ دلار بالا رفته بود.
علت اصلی کاهش قیمت‌ در انتهای معاملات افزایش قابل توجه میزان ذخایر انبارهای تجاری نفت آمریکا است، که با رشد ۵.۵ میلیون بشکه‌یی به ۶/۴۶۰ میلیون بشکه رسید، که بالاترین سطح آن از اکتبر ۲۰۱۷ تا کنون است. هم‌چنین میزان ذخایر نفت انبارهای کوشینگ اوکلاهاما، که پایانه‌ی تحویل دابلیوتی‌آی است، هم طبق اعلام داده‌های دولتی، به ۴۶۳ میلیون تن افزایش یافته است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228352
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
182
2878
6402
1220432
9431
16017
1228352

آی‌پی شما: 3.143.23.176
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403