شبکه انتقال دلار به سپاه پاسداران

ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۶ مارس از اعمال تحریم‌های جدید علیه شبکه‌یی از سازمان‌ها و افراد حقیقی خبر داد که به ایران برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌رساندند و هم‌چنین بیش از یک میلیارد دلار ارز را جهت بودجه عملیات سپاه پاسداران تأمین کرده‌اند!

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده می‌گوید: این ۲۵ فرد و شرکت در سه کشور ایران، ترکیه و امارات عربی متحده مستقر هستند و به سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران برای تأمین ارز مورد نیاز برای عملیا‌ت‌ و فعالیت‌ کمک می‌کنند.
بانک انصار، شرکت و صرافی اطلس و چند شرکت‌ صوری تأمین کننده ارز برای بانک انصار نظیر ساکان، ناریا، لبرا مون و شرکت ارزی هیتال از جمله موسسات و شرکت‌های تحریم شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند.
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما شبکه گسترده‌یی را افشا کرده‌ایم که توسط ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا ایجاد شده‌اند.
هوک در ادامه بانک انصار را به عنوان صرافی سپاه پاسداران برای عملیات‌ سپاه قدس در سوریه معرفی کرد و گفت: آن‌ها شرکت‌های صوری را برای دست‌رسی به سیستم‌های مالی بین المللی و آمریکا تأسیس کرده‌اند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تأکید کرد: فشار تحریم‌های واشنگتن بر ایران سبب شده است که این کشور به دنبال راهی برای مقابله با این محدودیت‌ها باشد. وی هم‌چنین اعلام کرد: شرکت‌های صوری وابسته به بانک انصار در سال گذشته بیش از ۸۰۰ ملیلیون دلار ارز برای خرید وسایل نقلیه نظامی و تأمین بودجه سپاه پاسداران و شاخه‌ی سپاه قدس این سازمان تأمین کرده‌اند.
برایان هوک تأکید کرد: ایالات متحده پیش از این وزارت دفاع ایران را به دلیل حمایت از تروریسم و تأمین لجستیکی سپاه پاسداران تحریم کرده است و گفت: ما اقدامات خود علیه وزارت دفاع ایران را به دلیل حمایت از تروریسم گسترش می‌دهیم. وی تأکید کرد: این تحریم‌ها مربوط به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی مشهور به FTOs نیست.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221343
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
174
242
911
1219680
2422
16017
1221343

آی‌پی شما: 18.219.130.41
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403