شهرام ناظری:

شجریان در موسیقی ایران مطرح‌ترین فرد در نیم قرن اخیر است

شهرام ناظری درباره جایگاه محمدرضا شجریان در موسیقی ایران می‌گوید: مطرح‌ترین فرد در نیم قرن اخیر در حوزه موسیقی کسی غیر از محمدرضا شجریان نیست

اما نکته ویژه درباره او این است که استاد موسیقی ایران هم در حرفه و هنری که دارد در ایران بی‌هم‌تا است و هم در زندگی شخصی و رفتار‌های اجتماعی که طی سال‌های اخیر از او شاهد بودیم. شجریان الگوی خوبی برای تمام نسل‌هاست.
رفاقت و آشنایی شهرام ناظری با محمد رضا شجریان به سال 1355 بر می‌گردد. این دو برای اولین بار توسط هوشنگ ابتهاج و در ساختمان رادیو و تلویزیون با یک‌دیگر دیدار کردند. ناظری درباره اولین دیدار با استاد موسیقی ایران توضیحاتی می‌دهد.
شهرام ناظری در مورد جایگاه محمدرضا شجریان در موسیقی ایران گفت: از شما سئوال می‌پرسم. آیا می‌توان چیزی درباره استاد موسیقی ایران به زبان آورد؟ به عقیده من او در یک مکان و فضای دیگری زندگی می‌کند. درباره فیزیک او صحبت نمی‌کنم. بلکه درباره هویت و وجود شجریان حرف می‌زنم. استاد موسیقی ایران نیازی به معرفی ندارد.
ناظری با اشاره به آشنایی با شجریان گفت:‌ ۳ سال قبل از وقوع انقلاب بود که برای اولین بار محمدرضا شجریان را در رادیو دیدم. هوشنگ ابتهاج باعث شد که ما با هم قراری آن‌جا بگذاریم. اولین بار بود که استاد آواز ایران را از نزدیک می‌دیدم. به گونه‌یی رفتار می‌کرد که انگار سال‌های سال است مرا می‌شناسد.
آن روز آواز خواندیم و از موسیقی برای مردم صحبت کردیم. برنامه که تمام شد به من گفت: تو ماشین داری؟ من هم در جواب گفتم بله ماشین آورده‌ام تمایل دارید شما را هم تا مقصد برسانم؟ شجریان قبول نکرد و به من پیش‌نهاد کرد که ماشینم را در پارکینگ رادیو و تلویزیون بگذارم که بماند و با او به خانه‌ی آن‌ها بروم. برای اولین دیدار پیش‌نهاد جالبی بود. به خانه‌ی آن‌ها رفتم و هیچ وقت آن شب را فراموش نمی‌کنم.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221264
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
95
242
832
1219680
2343
16017
1221264

آی‌پی شما: 3.147.66.178
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403