۱۵۰ مین شماره‌ی هفته نامه‌ی یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:

مافیای اقتصادی هم‌چنان در ایران فعال است و کنترل دستوری قیمت‌ها به زیان مردم و به سود این مافیا است.
با اشاره به سخنان معاون اول رییس جمهور مبنی بر این‌که فعالان اقتصادی و اقتصاددانان نظر دهند که دولت اقتصاد دولتی را تقویت کند یا این‌که راه اقتصاد آزاد را در شرایط فعلی به کار گیرد، دولت در حالی بر سر دو راهی اقتصاد دولتی و قیمت گذاری دستوری و در مقابل عمل به مکانیسم اقتصاد آزاد قرار گرفته است که بدون شک توزیع کالاها باید بر اساس ساز و کار بازار انجام شود؛ چرا که تنها از این مسیر است که فساد و رانت از میان می‌رود.
احمد یزادن پناه در جوانی وضعیت مالی خوبی نداشت. وی در نمایندگی شرکت ایتالیایی دیلمقانی در جنوب شرق ایران کار می‌کرد و بعد از این‌که شراکت با محمد حسن دیلمقانی به هم خورد، به تنهایی مشغول فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در زمینه فرش شد و از این راه در مدت کوتاهی سرمایه زیادی به دست آورد.
معاون حقوقی قوه قضاییه با ابراز امیدواری برای تأیید طرح کاهش مجازات‌های حبس تعزیری گفت: وضعیت کنونی زندان‌ها و تراکم جمعیت کیفری آن‌ها گویای ناکارآمدی مجازات‌های حبس در بسیاری از موارد است.
با اوج‌گیری نازیسم، بسیاری از فیلسوفان آلمانی، به خصوص متعلق به نژاد یهودی یا چپ گرایان و لیبرال‌ها، مانند بسیاری از اعضای حلقه‌ی وین و مکتب فرانکفورت، به کشورهای انگلیسی زبان فرار کردند. آن دسته‌یی که در آلمان ماندند یا از کار دانشگاهی منع شدند یا اگر نشدند ناچار خود را با کنترل نازی‌ها تطبیق دادند، مثل مارتین هایدگر، که به هنگام ظهور نازیسم به طرفداری از آن پرداخت اما قبل و بعد از جنگ جهانی دوم، علاقه به فلسفه‌ی آلمانی در فرانسه بسیار رشد کرد. علاقه به کمونیسم منجر به خوانش آثار مارکس و انگلس شد، آن هم در محیط محافظه کار دانشگاهی جمهوری سوم در فرانسه.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1220759
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
21
121
327
1219680
1838
16017
1220759

آی‌پی شما: 18.224.67.149
امروز: چهارشنب، 29 فروردين 1403