۱۴۸ مین شماره‌ی هفته نامه‌ی یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:

روسیه کلیددار افزایش قیمت نفت شد
هر چند ایران به دلیل کاهش صادرات پس از تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا و عربستان برای فروش گران‌تر سهام آرامکو دل به گران‌تر شدن قیمت نفت بسته ‌است ولی اجرای موفق هر گونه توافق سران اوپک در نشست روز پنج‌شنبه به روشن شدن تکلیف مواضع متناقض روسیه گره خورده است.
دبیرخانه اوپک در تازه‌ترین چشم‌اندازی که روز ۵ نوامبر از بازار نفت تا سال ۲۰۴۰ م منتشر کرد، اعلام کرد: تقاضای نفت اعضای این سازمان تا سال ۲۰۲۳ حدود ۷ درسد کاهش خواهد یافت.
مجلس جایگاه خود را از دست داده است
یک نماینده مجلس گفت: امروز می‌بینیم تصمیمی در میان سران قوا گرفته شد بعد یکی از سران قوا اعلام می‌کند که من آن‌جا مخالف بودم یا مجمع تشخیص بیانیه می‌دهد که ما کاره‌یی نبودیم یا سخن‌گوی مجلس شورای اسلامی هم می‌گوید ما کاره‌یی نبودیم. این برای مردم سوال ایجاد می‌کند که این چه حکم‌رانی است که قرار است همه پا را پس بکشند و فقط مردم تحمل کنند؟
شبح مرگ در جاده‌های فارس
محور‌های اصلی و فرعی استان فارس هم‌چنان محل مرگ و میر و مصدومیت مسافرین است.
جاده‌های استان فارس طی سال‌های گذشته به قتلگاهی برای مسافرین تبدیل شده است که شنیدن و انتشار اخبار این تصادفات برای رسانه‌ها و مردم به موردی عادی تبدیل شده است.
صدمات متقابل کوروش و ذوالقرنین!
فقط کوروش ذوالقرنین می‌تواند هم بنیان‌گذار نخستین شاهنشاهی جهانی باشد و هم در چهلمین سال‌گرد سقوط نظام شاهنشاهی شرکت کند! از سوی دیگر، این حرکت‌های نمادین نشان ‌دهنده‌ی آن است که کوروش هخامنشی تنها در صورتی برای قشر مذهبی و اسلام‌گرا بزرگ و شایسته‌ی بزرگ‌داشت است که در گفتمان اسلامی استحاله شود؛ حتا اگر نتیجه‌ی عملی آن تا این حد ابلهانه، متناقض‌نما و خنده‌دار به‌ نظر برسد!
آغاز لیگ یک و چراغ والیبالی که خاموش است!
در حالی لیگ دسته اول والیبال با ۲۰ تیم از سراسر کشور شروع ‌شد که استان کرمان و از آن مهم‌تر شهرستان کرمان نماینده‌یی در این مسابقات ندارد.
۲ سال پیش تیم‌های والیبال گل گهر سیرجان و لاستیک بارز در لیگ دسته اول یکه تازی می‌کردند و در آخر مشترکاً به مقام سوم این مسابقات دست یافتند. حضور این دو تیم در لیگ یک و موفقیت‌هایی که کسب کردند نشان از استعداد درخشان جوانان استان داشت و چه استعدادهایی نیز کشف شدند و چه جوانان جویا نامی در این تیم‌ها فعالیت داشتند.
برنامه ایران برای سده نو چیست؟
چند سد روز به سده نو مانده است و حالا یک پژوهشگر گردش‌گری به فکر آن افتاده است تا همه را برای آغاز این سده به فکر وادار کند که قرار است در آینده و در این سده چه کاری انجام دهند.
همایش تحول برای سده نو ۲۹ آبان ماه در هتل سیمرغ راس ساعت ۱۳:۵۷ دقیقه آغاز شد. ساعتی که همه باید به آن وفادار باشند تا حداقل در ۱ ساعت مشخص در یک برنامه حضور پیدا کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228448
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
278
2878
6498
1220432
9527
16017
1228448

آی‌پی شما: 3.133.109.211
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403