۱۴۱ مین شماره‌ی هفته نامه‌ی یک صفحه منتشر شد

در این شماره می‌خوانید:

در صفحه‌ی اقتصادی این شماره یک گزارش نحلیل در مورد اقتصاد ایران به قلم محسن جلال‌پور، نظریه‌ی آبیجیت بانِرجی، یکی از برندگان جایزه نوبل اقتصاد در مورد افزایش مالیات در زمان رکود و کارآیی راه‌کار معکوس می‌خوانید.
در صفحه‌ی سیاسی این شماره نیز مطلبی در مورد روح‌الله زم زیر عنوان روح الله زم از آمدنیوز تا تور اطلاعاتی، پیش بینی شارل دوگل و برکسیت و یک تحلیل در مورد چپ زیر عنوان چپ مدت‌هاست که بدل به مقوله‌یی فرهنگی شده است به قلم کامران برادران خواهید خواند.
در صفحه‌ی فرهنگی متنی در مورد زبان عامیانه و متن سخنان صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مورد خبرنگاران زیر عنوان اگر خبرنگاران متعهد باشند جامعه هم متعهد می‌شود که در مورد لزوم اخلاق مداری و پای‌بندی به اخلاق حرفه‌یی در میان خبرنگاران و جدیت برای تشکیل خانه مطبوعات کیش می‌خوانید.
در صفحه‌ی هنری نگاهی به سنت تصویرگری در پایتخت ژاپن، حضور فیلم‌های ابراهیم گلستان و فروغ فرخ‌زاد در جشنواره لومیر لیون و مشهورترین جشن‌هایی که ریشه پاگانیسم دارند  خواهید خواند.
در صفحه‌ی اجتماعی نیز درد بی درمان گدایی و طرح‌هایی که شکست خورده‌اند؟ مطلبی در مورد محمد ‌علی نجفی به قلم عمادالدین باقی و در مورد افزایش شکل سرسام آوری آمار طلاق از زبان یحیا کمالی‌پور نایب رییس کمیسیون قضایی‌ و حقوقی مجلس شورای اسلامی می‌خوانید.
در صفحه‌ی شهری در کورد اجاره‌بها و تآثیر قیمت مسکن و نرخ تورم عمومی بر افزایش اجاره‌بها و مراسم رونمایی از ۸ دستگاه اتوبوس پیشرو دیزل توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان و نقش توسعه‌ی حمل و نقل عمومی درکاهش هزینه‌های پروژه‌های عمرانی  از زبان سید مهران عالم زاده شهردار کرمان می‌خوانید.
در صفحه‌ی زیست بوم نیز در مورد نقش قنوات در تأمین آب استان کرمان می‌خوانید.
در صفحه‌ی تاریخی از شیخ الرییس ابوعلی سینا به قلم مختار سلاجقه دبیر بزنشسته زبان و ادبیات فارسی دبیرستان‌های کرمان، ترمیم آثار هنری ویران شده افغانستان در دوران حکومت طالبان به تصور رواج بت پرستی و نبش قبر فرانکو، دیکتاتور پیشین اسپانیا می‌خوانید.
در صفحه‌ی گردش‌گری روز کوروش بزرگ، سال روز ورود کوروش به بابل، نصب تابلوهای گردش‌گری در استان فارس و امضای تفاهم نامه گردش‌گری آبی وزارت میراث فرهنگی با وزارت نیرو و طرح جامع توسعه گردش‌گری استان کرمان می‌خوانید.
در صفحه‌ی ورزشی همین شماره گزارش تحلیلی از دو چالش بزرگ مهدی تاج می‌خوانید.
در صفحه‌ی پزشکی در مورد ایدز، 4 دهه پس از کشف ویروس اچ آی وی، امید به یافتن راه‌های پیش‌گیری از آلزایمر و هشدار معاون وزیر بهداشت درباره  اضافه وزن ایرانی‌ها می‌خوانید.
در صفحه‌ی علمی هم مطلبی در مورد اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه به قلم علی رضا برشان و نگاهی به هوش مصنوعی تأثیرگذارترین فن‌آوری قرن می‌خوانید.
در صفحه‌ی زندگی هم گزارشی از مرضیه ابراهیمی یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان، طلاق و اوقات فراغت می‌خوانید.
در صفحه‌ی گوناگون نیز مطالبی در مورد گنوسیسم مأخذ دین مندایی و کیش مانوی و فلسفه رنسانس در ایجاد استقلال فکری دراروپا  می‌خوانید.
در صفحه‌ی پایانی این شماره هم یک گزارش تصویری از دختران نسل چهارم انقلاب داریم.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221299
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
130
242
867
1219680
2378
16017
1221299

آی‌پی شما: 18.118.12.101
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403