بطحایی برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داد

سخن‌گوی دولت گفت: فکر می‌کنم با شخصیتی که از بطحایی سراغ دارم، همان چیزی که در نامه استعفا آمده است، در ذهنش هم بوده است.

علی ربیعی سخن‌گوی دولت در بخش خبری ۱۴ سیما با اشاره به استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: خوش‌حال نیستم که اولین حضورم در تلویزیون برای ارایه‌ی توضیحات استعفای وزیر آموزش و پرورش است اما به هر حال بطحایی از دوستان خوب ما بود و فردی صادق و وارسته است و حتماً هر آن‌چه که گفته ‌است، همان‌طور بود که نوشته ‌است.
وی گفت: ابتدای هفته بطحایی نامه استعفای را برای رییس جمهور نوشت و علت استعفا را، حضور در مجلس اعلام کرد. فکر می‌کنم بطحایی با رییس دفتر رییس جمهور، واعظی تماس گرفت و درخواست داشت که تا پیش از اتمام مدت زمان قانونی، با استعفا موافقت شود که رییس جمهور هم با استعفای موافقت کرد.
سخن‌گوی دولت تصریح کرد: رییس جمهور هم بنا به خواست بطحایی با استعفا موافقت کرد که فکر می‌کنم متن استعفا هم قابل انتشار خواهد بود.
ربیعی افزود: فکر می‌کنم با شخصیتی که از بطحایی سراغ دارم، همان چیزی که در نامه استعفا آمده است، در ذهنش هم بوده است. البته من هم دیدم گمانه‌زنی‌هایی را از طیف‌های مختلف اما هر آن‌چه که در ذهن بطحایی بود در نامه استعفا نوشته شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خبری درباره‌ی فرهنگیان اظهار کرد: هفته آینده با تشکل‌های صنفی معلمان صحبت خواهیم کرد.
سخن‌گوی دولت افزود: موضوع رتبه بندی معلمان در زمان دولت یازدهم مطرح شد که خوش‌بختانه رییس جمهور ۲000 میلیارد تومان برای این موضوع پیش بینی کرده‌اند.
ربیعی تصریح کرد: حتا امسال در دولت تصمیم گرفتیم اعتبارات را از نفت جدا کنیم تا نوسانات نفت در بودجه تأثیری نداشته باشد.
وی بیان کرد: رییس‌جمهور دستور داد که کاهشی در ۲000 میلیارد تومان صورت نگیرد و تلاش داریم تا موضوع رتبه بندی از دو ماه آینده یا نیمه سال اجرایی شود و رقم ۲000 میلیارد تومان هم‌چنان پابرجا خواهد بود.
سخن‌گوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: ما سختی‌هایی که حقوق بگیران روبه‌رو هستند را متوجه می‌شویم که چه فشار بیش‌تری را متحمل می‌شوند و وظیفه ما این است که از آن‌ها مراقبت کنیم. دولت و هم و غم رییس‌ جمهور این است که فشار کم‌تری به زندگی آن‌ها وارد شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1228778
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
608
2878
6828
1220432
9857
16017
1228778

آی‌پی شما: 3.133.131.168
امروز: پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403