وزیر آموزش و پرورش استعفا داد

یک منبع آگاه در هیأت دولت از استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

وی گفت: این استعفا در جلسه اخیر هیأت دولت به حجت ‌الاسلام حسن روحانی رییس ‌جمهور تقدیم شده است.
این منبع آگاه درباره‌ی علت استعفای بطحایی نیز عنوان کرد: علت این استعفا دلایل شخصی بوده است و مشخص نیست که رییس ‌جمهور با استعفای وی موافقت می‌کند یا خیر.
بر اساس این گزارش، اخبار تکمیلی حاکی از آن است که رییس ‌جمهور به احتمال بسیار زیاد با استعفای وی موافقت نکرده و بطحایی در آموزش و پرورش خواهد ماند.
جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز درباره‌ی دلایل استعفای بطحایی گفت: دلیل اصلی این استعفا، مشکلاتی بود که در مسیر آموزش و پرورش وجود داشت. از جمله طرح رتبه‌بندی فرهنگیان که باید طبق قانون اجرا می‌شد و وزیر هرچه تلاش کرد موفق نشد مصوبه برای انجام آن از دولت بگیرد.
وی افزود: مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان از جمله موارد دیگر است که آموزش و پرورش را دچار چالش کرده است. هم‌چنین به خاطر مسایل و حواشی که اخیراً در مدارس پیش‌ آمد نیاز بود تا معلمان پرورشی جذب کند که مجوز این کار را به وزیر ندادند. دولت باید 1600 میلیارد به آموزش و پرورش می‌‌‌داد تا مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند و این کار هم انجام نشد و هم‌کاری دولت با بطحایی در شب عید هم هم‌کاری خوبی نبود.
صبح امروز خبری مبنی بر استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه اخیر هیأت دولت، منتشر شد. هنوز مشخص نیست که این استعفا از سوی رییس ‌جمهور پذیرفته شده ‌است یا خیر.
یک منبع آگاه گفت: این استعفا روز گذشته پس از پایان جلسه هیأت دولت رسماً به حجت ‌الاسلام حسن روحانی رییس ‌جمهور تقدیم شده است.
هم‌چنین یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش گفت: خبر استعفا صحت دارد اما هنوز مشخص نیست که این استعفا از سوی رییس‌جمهور پذیرفته شده ‌است یا خیر.
وی هم‌چنین درباره‌ی دلایل این استعفا گفت: عدم حمایت دولت از رتبه‌بندی معلمان و پرداخت معوقات فرهنگیان از دلایل اصلی این استعفا بوده است.
این در حالی است که در وزارت آموزش و پرورش از روابط عمومی، معاونین تا مشاوران وی خبر را تأیید نمی‌کنند و حتا برخی نیز اظهار بی اطلاعی می‌کنند و برخی ترجیح می‌دهند آن را نه تأیید و نه تکذیب کنند. یکی در فضای مجازی دلیل استعفا را به نتیجه نرسیدن وزیر آموزش و پرورش با سازمان امور استخدامی برای اصلاح حقوق دانش‌جو معلمان و وضعیت آن‌ها ذکر می‌کند و دیگری به نقل از منبع مطلع دلیل این استعفا را نارضایتی رییس دولت از عمل‌کرد وی می‌داند و دیگری دلایل سیاسی را ذکر می‌کند.
این‌ها همه در حالی است که آخرین توییت وزیر آموزش و پرورش مربوط به ۱۶ خرداد است که درباره‌ی آخرین وضعیت اصلاح حقوق دانش‌جو معلمان نوشت: در آخرین روز قبل از تعطیلات در جلسه‌یی با حضور رییس و هم‌کاران سازمان اداری و استخدامی موضوع اصلاح حقوق هم‌کاران جوانم در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را بررسی کردیم و با نظر مثبت جناب انصاری امیدوارم به زودی نتیجه مورد نظر به دست آید.
یک منبع آگاه در آموزش و پرورش از عدم اطلاع رییس دانشگاه فرهنگیان از گمانه زنی‌ها برای به نتیجه نرسیدن وضعیت دانش‌جو معلمان خبر داد و این استعفا را تکذیب کرد.
منبع موثق دیگری در وزارت آموزش و پرورش به نقل از منبع آگاهی در هیأت دولت تأیید کرد و علت آن را از سوی وزیر آموزش و پرورش دلایل شخصی و عدم حمایت دولت از اجرای طرح رتبه بندی معلمان ذکر کرد.
امیرعلی نعمت الهی رییس مرکز امور هم‌آهنگی، ارتباطات و حوزه‌ی وزارتی که مطلع‌ترین فرد وزارت‌خانه در این زمینه است، نیز پاسخگ‌وی تماس‌های تلفنی خود نیست. همین عدم پاسخ‌گویی این گمانه را تشدید می‌کند چرا که در صورت کذب بودن خبر از پایه و اساس وی اولین نفری بود که بنا به تجربه در گفت‌وگو با رسانه‌ها آن را تکذیب می‌کرد.
هرچند به نظر می‌رسد وزیر آموزش و پرورش که دو بار تا پای استیضاح رفته است و برای گذر از طرح نشدن استیضاح تلاش خود را برای اقناع مجلس به کار برد، دلایل مشخصی برای استعفا نداشته باشد، با این همه باید منتظر روزهای آتی بود تا ابعاد مطرح شدن خبر استعفای وزیر آموزش و پرورش بیش‌تر مشخص شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221171
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
2
242
739
1219680
2250
16017
1221171

آی‌پی شما: 3.145.58.169
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403