کی‌روش رفت؛ سرمربی آینده تیم‌ ملی چه کسی خواهد بود؟

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران صبح روز پنج‌شنبه یازدهم بهمن ایران را به مقصد لیسبون، پایتخت پرتغال ترک کرد.

او با انتشار یک عکس در صفحه‌ی اینستاگرامش در حالی که مچ‌بندی به رنگ پرچم ایران در دست داشت نوشت: ممنونم ایران.
کی‌روش پیش از خروج در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار افرادی که برای بدرقه به فرودگاه آمدند و هم‌چنین دیدار جواد نکونام، مربی سابق تیم ملی و سعید احمدوند، سرمربی تیم تنیس با وی گفت: مطمئناً درون قلبم با اشک این‌جا را ترک خواهم کرد. اشک‌هایی که درون قلبم هستند و تنها کسانی که با من احساسات مشترکی دارند می‌توانند آن‌ها را ببینند. آن‌ها می‌توانند این اشک‌ها را ببینند و احساسش کنند. از ایران تشکر می‌کنم.
این مربی پرتغالی که هشت سال هدایت تیم ملی ایران را در دست داشت پس از شکست سه بر صفر در مقابل ژاپن در مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در مصاحبه‌ی مطبوعاتی به صورت تلویحی کناره‌گیری‌اش از تیم ملی را اعلام کرده بود.
کارلوس کی‌روش در هشت ساله گذشته دوبار بار با تیم ایران به جام جهانی و دوبار بار به جام ملت‌های آسیا صعود کرد.
کی‌روش پس از ایران مربی‌گری کدام تیم را بر عهده خواهد گرفت؟
کارلوس آنتونیو ولز، خبرنگار کلمبیایی، کی‌روش قرار است هفته آینده برای بستن قرارداد با تیم ملی کلمبیا راهی این کشور شود.
وی در مصاحبه‌ی جنجالی‌اش پیش از دیدار با تیم عراق ضمن اشاره به پیش‌نهاد فدراسیون کلمبیا گفته بود: شکی در این نیست که فدراسیون کلمبیا علاقه‌مندی‌اش را برای مربی‌گیری من اعلام کرده است و به من اعتماد دارد. کلمبیا تیم فوق العاده‌یی دارد که از بازی‌کنان خیلی خوبی برخوردار است. این تیم در رنکنیک فیفا در رتبه‌های بالایی قرار دارد و تیم صاحب سبکی است. برای من مربی‌گری در این تیم یک افتخار است اما من در حال حاضر هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارم و نسبت به این تیم مسوولیت دارم.
چه کسی جای‌گزین کی‌روش خواهد شد؟
زمانی که زمزمه‌های جدایی کارلوس کی‌روش در هفته‌های گذشته بالا گرفت نام‌های متفاوتی در رسانه‌های ورزشی و اهالی فوتبال برای جای‌گزینی وی مطرح می‌شد و نام علی دایی نیز در این میان مطرح شد اما یک روز پس از شکست ایران در مقابل ژاپن مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در حساب توییتری خود، از چندین مربی بزرگ جهان به عنوان گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی نام برد.
زین‌الدیم زیدان، یورگن کلینزمن و ژوزه مورینو مربیانی بودند که مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش نام آن‌ها را برای گزینه‌ی سرمربی تیم ایران مطرح کرد.
وی در توییت دیگری از اروه رنار، سرمربی تیم ملی مراکش و لوران بلان، سرمربی سابق تیم فرانسه و تیم پاری‌سن ژرمن نیز به عنوان گزینه‌های مطرح یاد کرد.
با وجود گمانه‌زنی‌ها هنوز فدراسیون فوتبال واکنشی نسبت به آن‌ها نشان نداده است. فدراسیون فوتبال در هفته‌های آینده وظیفه‌ی انتخاب سرمربی و رای‌زنی با گزینه‌ها را بر عهده خواهد داشت.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1220733
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
116
80
301
1219680
1812
16017
1220733

آی‌پی شما: 3.135.202.224
امروز: سه شنبه، 28 فروردين 1403