دیگر نمی‌خواهم بنویسم

نویسنده شهیر کرمانی گفت: معتقدم نویسنده دوره‌یی دارد و تمام می‌شود، دوره‌ی من هم تمام شده است و دیگر نمی‌خواهم بنویسم.

هوشنگ مرادی کرمانی در همایش گنج ۳۰ ساله به مناسبت سی امین سال تأسیس مرکز کرمان شناسی در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان داشت: چند روز قبل شاهد آتش گرفتن کلیسای نوتردام بودیم این کلیسا به خاطر یک اثر هنری معروف شد زیرا هیچ چیز دوام ندارد به جز اثری که توسط یک هنرمند خلق می‌شود.
وی افزود: ای کاش در این همایش از هنرمند و هنرمندان زنده صحبت می‌کردیم و به کار آن‌ها اهمیت می‌دادیم زیرا در این‌جا از جوانان هنرمندان سخنی به میان آورده نشد در حالی که باید امروز جوانان هنرمند در رأس باشند.
این نویسنده گفت: دولت‌مردان و بزرگان ما باید بدانند با هنرمندان می‌توانند ماندگار شوند و خوشا به حال مدیری که در زمان مدیریتش بتواند فرد هنرمند و با استعداد و موقعیت خاص هنری به وجود بیاورد زیرا نام او به واسطه‌ی هنر برای همیشه زنده خواهد ماند.
وی تصریح کرد: متأسفانه موضوعی که در کشور ما وجود دارد چه در قبل و چه بعد از انقلاب فراموش کردن هنر و هنرمندان است.
مرادی کرمانی گفت: معتقدم نویسنده مانند بوکسور و فوتبالیست و ... دوره‌بی دارد و تمام می‌شود و دوره‌ی من هم تمام شده است و دیگر نمی‌خواهم بنویسم البته اگر بتوانم.
وی گفت: لازم است به هنرمندان بها دهیم. آیا ما می‌توانیم از موسیقی ایران حرف بزنیم اما از بنان نگوییم و آیا می‌توانیم از شعر مدرن حرف زده شود و از نیما سخنی آورده نشود؟
مرادی کرمانی یادآور شد: چرا سوزن و نخ برداشته و به دنبال پارگی می‌گردیم؟ چشم‌ها را باید شست؛ هر کس عیبی دارد. هیچ کس پاک و معصوم نیست لذا باید خدمات و کارهای ماندگار را بر روی ترازو بگذاریم.
نویسنده به نام کرمانی اظهار داشت: نمی‌توان هنرمند را در زیر خاک پنهان کرد. هنرمند مانند آب روان است و هیچ کس نمی‌تواند آب را پنهان کند و اگر آب به آسمان هم برود به صورت باران بر زمین می‌آید و اگر روی زمین جاری شود چشمه می‌شود و هیچ‌گاه گم نمی‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1207312
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
316
1000
2324
1203756
4408
4470
1207312

آی‌پی شما: 3.95.233.107
امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402