صالحی امیری: علی دایی هم گزینه بود

فشار رییس فیفا در ماندن تاج انکارناپذیر است

رییس کمیته ملی المپیک با بیان این‌که علی دایی هم گزینه سرمربیگری تیم فوتبال امید ایران بوده است، گفت: فرهاد مجیدی مورد حمایت کامل ما است و امیدواریم ایران را به المپیک ۲۰۲۰ برساند.

سیدرضا صالحی امیری درباره‌ی ارتباط کمیته ملی المپیک با فدراسیون فوتبال و این‌که آیا این ارتباط خوب است؟ گفت: داستان فوتبال خاص است. به جز تیم امید مداخله‌یی در فدراسیون نداریم. درباره‌ی تیم فوتبال امید از یک سال قبل بحث را در ستاد عالی شروع کردیم. نتایج جلسات یک سال قبل ما منجر به انتخاب استیلی و کرانچار شد.
وی افزود: بعد از ارزیابی که آمد، جمع‌بندی شد با کرانچار خداحافظی شود. ارزیابی فنی و عمل‌کرد ضعیف عامل جدایی کرانچار بود. ما در فرایند انتخاب کادر فنی مداخله نداریم و این بحث در اختیار فدراسیون فوتبال است. در هیچ فدراسیونی در خصوص انتخاب کادر فنی و سرپرستی مداخله نداشتیم چون خود فدراسیون باید پاسخ‌گو باشد.
رییس کمیته ملی المپیک یادآور شد: تمام فدراسیون‌ها برای این‌که نتایج انتخاب خود را اعلام کنند، در ستاد عالی یک هم‌آهنگی خواهند داشت. این برنامه در ستاد تصویب و اعلام می‌شود.
صالحی امیری گفت: باید از فدراسیون فوتبال ایران تشکر کنم. فوتبال عرصه‌ی نشاط مردم است و کاری کنیم کام مردم شیرین شود. باید زیبایی‌های فوتبال را ببینیم. جامعه‌ی فوتبال ما سخت کوش است. گاهی چالش‌هایی رخ می‌دهد که ناخوشایند است. از اتفاقات فینال جام حذفی در خوزستان دفاع نمی‌کنم اما نباید موفقیت‌ها را نادیده بگیریم و فقط تلخی‌ها را ببینیم. ما تمام وقت در حال تلاشیم حاشیه‌ها را از عرصه فوتبال بزداییم.
رییس کمیته المپیک با بیان این‌که این کمیته با فرهاد مجیدی مشکلی ندارد، تأکید کرد: ۱۰ نفر برای سرمربی‌گری تیم امید کاندیدا بودند از گل محمدی، دایی و مهدوی کیا گرفته تا بقیه. تاج جمع‌بندی‌هایی داشت و انتخاب فدراسیون، فرهاد مجیدی بود. ما مخالفت نکردیم. گلایه من عدم هم‌آهنگی بود وگرنه مجیدی چهره خوش‌نام و باسابقه‌یی است و باید تلاش کنیم در این پست موفق باشد. این بحث‌ها برای قبل از انتخاب بود. او الآن مورد حمایت ما است.
مجیدی مورد حمایت وزارت ورزش هم هست و امید داریم تیم امید را به المپیک ۲۰۲۰ ببرد.
صالحی امیری درباره‌ی عدم صعود تیم امید به المپیک که ۴۰ ساله شده است، گفت: این عدم صعود دلیل مهم‌تری دارد و باید حل شود. باشگاه‌ها باید هم‌کاری کنند. بازی‌کنان باید از طرف باشگاه‌ها در اختیار تیم امید در اختیار قرار بگیرند.
وی ادامه داد: تعامل ما با تاج خیلی خوب است. با همه‌ی فدراسیون‌ها تعامل داریم و با هیچ‌کدام چالشی نداریم. روی‌کرد ما حمایتی است. هر فدراسیونی عضوی از خانواده بزرگ ورزش است. این حمایت ما شامل حمایت مالی هم می‌شود. نیازهای فدراسیون‌ها و هیأت‌ها با منابع ما منطبق نیست. این‌جا شهادت می‌دهم مجلس و شورا حداکثر تلاش را برای تأمین منابع مالی ورزش و کمیته المپیک انجام دادند ولی با واقعیت‌های کشور آشنا هستیم. در جنگ اقتصادی هستیم که فراتر از تحریم‌های اقتصادی است.
رییس کمیته ملی المپیک که در برنامه‌ی ورزش و مردم حاضر شده بود، گفت: از فدراسیون‌ها خواستیم صرفه جویی کنند و مدیریت بودجه داشته باشند.
جایی که لازم است اعزام خارجی صورت نگیرد و اگر می‌توانند مربی داخلی داشته باشند، دنبال مربی خارجی نروند. در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها کمک کردیم. ۷/۲۳ میلیارد تومان آن مستقیم و مابقی کمک برای اعزام بود. وزارت ورزش هم چند برابر این هزینه کرد. امسال نسبت به سال قبل افزایش پرداختی داریم ولی یک شکاف بین مطالبات و منابع ما وجود دارد. مقصر کسی نیست. نمی‌توانیم به دولت فشار بیاوریم. دولت سد درسد بودجه ورزش و کمیته المپیک را تخصیص داده است.
صالحی امیری در خصوص بازنشسته بودن مهدی تاج و باقی ماندنش در مسند ریاست فدراسیون فوتبال، یادآور شد: تاج در ۲۵ سالگی بازنشسته شده بود و مانع قانونی نداشت. در واقع وی اعاده به کار شد.
وی درباره‌ی این‌که گفته می‌شد رییس فیفا و فشارهای بیرونی در ماندن تاج تأثیرگذار بوده است، گفت: فشار اینفانتینو انکارناپذیر است ولی تاج در چارچوب قانون اعاده شد. این‌که بگوییم یک شخص فقط به خاطر فشار خارجی استثنا شده است، این‌طور نیست.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1221423
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
254
242
991
1219680
2502
16017
1221423

آی‌پی شما: 3.141.100.120
امروز: جمعه، 31 فروردين 1403